Odtu321 macera yarışı – Mayıs 2014

Odtü321 , Odtü oryantiring ve navigasyon grubunun hazırladığı ilki 2011 yılında yapılan , Ankara Odtü kampüsü içinde düzenlenen çok etaplı bir  macera yarışıdır. İki kişilik takımlardan oluşan navigasyon ve dayanıklılık gerektiren bir yarışmadır. Erkek -Erkek ve mix takımların tasnifi ile farklı uzunluklarda parkurlar bulunmaktadır. İlk yarıştan sonra tekrar katılmak istediğim bir yarıştı, ilklerin yeri farklı olsa da bu yarışmanın da son anda iptal edilen göl etabından dolayı farklı olacağından şüphem yoktu.

Mayıs ayının yarışlarla geçen yoğun takviminde bu yarışa katılmamak olmazdı. İlkine üç sene önce katıldığım, orta parkurda ikincilik kazandığımız yarışa bu sene Bülent ile uzun parkur ekibi olarak katılmaya karar vermiştik. Takım arkadaşımın spor öğretmeni olmasından dolayı sürekli antrenman yapmasının faydası bizi uzun parkurda yormayacaktı fakat benim en son 2 hafta önce koşmuş olmam bir dezavantaj olarak hanemize yazılmıştı bile.

IMG-20140504-WA0003

Start alanı

Bir gün öncesinden İstanbul’dan bisikletleri arabamıza yükleyip Ankara yollarına koyulduk. Akşam saatlerinde Odtü kampüsüne geldiğimizde kalacağımız yer olan misafirhaneye ulaşıp çanta ve son hazırlıklarımızı tamamladık. Buradan tekrar yarış direktörü Alişan Kayabölen’ e misafirhane de kalmamız için gösterdiği ilgi için teşekkür ederim.

Yarışa bir gün önceden gelip dinlenmek iyi fikirdi. Ertesi sabah bu dinlenmenin ve hazırlığın verdiği rahatlıkla yarış alanına çok kolay geldik.Start önce kampüs oryantiringi  arkasından bisiklet ve arazi oryantiringi ile tamamlanacaktı. Bu bilgileri aldıktan sonra haritalarımızın olduğu alana toplandık ve start verildi. Hemen hızlıca haritalarımızı inceledik ve puanlara baktık. Kampüs etabının puanları doğal olarak daha azdı. Bizde hızlıca kampüs etabını bitirip bisiklet ve arazi etabına yoğunlaşmak istedik ve zamanları bu stratejiye göre kurguladık.

1794586_712694705461254_7773673639392711228_n

Start brifingi

Start tam zamanında verildi ve ekipler haritalarını alıp stratejilerini belirlediler. Takımlar farklı yönlere dağıldılar, bizim stratejimiz saat yönünde hedefleri toplamaktı.Hızlıca bir kaç hedefi aldık. Hedefler kampüs içinde gizli yerlere saklanmıştı, daha önce yaptığım kampüs oryantiringlerinden daha zorluydu.Yaklaşık 1.5 saatlik koşturmaca sonrasında tek hedef hariç aldığımız puanlardan memnunduk.Vakit kaybetmeden bisikletleri alıp bu sefersaat yönünün tersinden hedeflere gitmeye başladık.Bisiklet etaplarında hep tedirgin oluşumdur.Lastiğin patlaması o etabın kaybedilmesine sebep olduğundan iç lastik ve iyi bir lastik pompası ile yarışmaya başlamıştık.

İlk hedef kampüs içinden doğu yönünde lojmanların kenarındaydı.Hedeflerin yerleri bizi zorlamadı fakat bisiklet antrenmanı yapmamız gerekiyordu. Tırmanışlarda neredeyse hiç inmedik.

3. bisiklet hedefi biraz tepedeydi ve rüzgar esmeye başlamıştı.Bu noktada üstümüze rüzgarlıkları giyip bir muz ve snickersla yola devam ettik.Kampüste kaybettiğimiz enerjiyi toparlayıp bisiklet etabında elimizden geldiğince fazla puan toplamak istiyorduk.

4. hedefe inerken ince bir patikadan hızlıca teknik bir iniş yaptık.Bu inişin videosunu çekmek isterdim.İniş sonrası Bülent’i bekledim, o da inişin çok zevkli olduğunu ve heyecanlandığını söyledi.Sonra ki hedefe geldiğimizde bisiklet bırakma noktası olduğunu öğrenince başımızdan sular dökülmüşe döndük. Bizim planımızda bisikletleri aldığımız yere bırakmak vardı ama haritada küçük yazılarla bisiklet bırakma noktası yazıyormuş. Bu hata bize zaman ve puan kaybettirdi. Zaman kaybetmeden doğu-güney doğrultusunda devam ederek zirvede ki ip inişi ve geçişi istasyonlarına geldik. İp geçişinde Bülent daha tecübeli olduğundan bu etabı onun yapmasını istedim.Çok gergin olmayan iki kaya arasında kurulmuş düzenekte kendisini bırakan kişi hızlıca ipin ortasına kadar geliyor fakat ortada kalıyordu.O nedenle biraz daha uğraşarak son noktada kaya üzerinden tırmanışla ip geçişi etabı bitiyordu, bu son nokta da ki tırmanışta ektsra bonus bulunuyordu.İp geçişini başarılı olarak tamamlayıp sonrasında hızlıca bu etabı geçtik ve ip inişi istasyonuna geldik.

10257284_712704455460279_731693097978189483_n

İp inişine giderken

IMG-20140504-WA0001

İp inişi

İp inişi bu tip yarışmalarda en rahat olduğum alan nedense 🙂 ilk ip inişimi yine bir macera yarışında dizlerimin üstünde titreyerek inmiştim. Bu üçüncü ip inişim ve artık rahatım ama yinede ilk iniş esnasında ipin boşluğunun alınmasına kadar… Ondan sonra hızlıca aşağıya iniyorum.

İniş sonrası haritaya hızlıca bakıp 2-3 hedefi daha toplayıp grid-o etabına , oradan da bisikletleri bırakmak için yola çıktık. Teknik ve hızlı bir iniş sonrası kuyu başında ki hedefe ulaştık.Bu hedefe inerken yukarıya çıkanlar vardı ve dikkatli olmak gerekiyordu.İnişler gerçekten bisiklet kullananların ustalığını gösterdiği en önemli yerlerdi.İniş sonrası batıda ki bir hedefi daha alıp dönmek istedik.

IMG-20140504-WA0000

Bisiklet etabında hedefe tırmanırken

Gölün üzerinde ki hedefi de alıp grid-o ya gittik.Artık Bülent te yorgunluk işaretleri başlamıştı. Bende planladığımız zamana uyduğumuzu artık koşu etabına geçmemiz gerektiğini gördüm. Bundan sonrası artık çok zorlamadan geçecekti diye düşünüyorduk ki bisikletleri bıraktıktan sonra Bülent’in ayağına kramplar girmeye başladı. Dere yataklarınca kuzey-güney doğrultusunda ilerledik ve yüksek puanları almaya çalıştık. Zamanımız azalıyordu, son noktada ki 75 puanlık hedefi de aldıktan sonra dönüşe geçip ceza puanı almadan yarışı bitirmek istedik.Finishe tam istediğimiz gibi süre bitimine 4-5 dk kala geldik.

10295802_712707522126639_2396894303566685445_n

Finish sonrası

IMG-20140504-WA0002

Bülent’le yarış selfie si

Yarış sonrası makarna iyi geldi.Müziğin biraz yüksek olması dışında sıcak ve rahat bir ortamdı.İlk sonuçlara göre 3. gözüküyorduk fakat bizden sonra gelen takımların puanı da ceza puanına girse bile yüksek olabilirdi. 1.lerle aramızda ciddi fark vardı, bir yerde strateji hatası yaptığımızı anladık. Bu düşüncemiz bizi haksız çıkarmadı ve 3. lüğü de elden kaçırdık . Çok geç kalmadan yola çıkmamız gerektiğinden hemen hazırlanıp İstanbul yoluna çıktık.

Bu yarıştan alacağımız dersler vardı. Kuralları iyi dinle, bisikletle daha fazla puan topla gibi…. Sonuç olarak güzel bir gün geçirdik ve kondisyonumuzun  uzun kategoride yarışmak içinde yeterli olduğunu gördük. Bülent’te bu tarz yarışları sevdiğini ve artık katılmak istediğini gösterince hemen Ağustos ayında yapılacak ADAM DASK 2014 yarışı için hazırlıklara başlamaya karar verdik.