Salomon Xrun 15K

Yaz sonu benim için yeni sezon hazırlıklarına başladığım,sıcak günlerden sonra koşmayı özlediğim zamanlardır. Eylül ayında ki yarışlara pek katılamasam da Salomon Türkiye ‘nin düzenlediği bu yarışa mutlaka katılmalıydım.Trail koşular için yurtdışında gördüğümüz patika tarzında çamurlu, taşlı ve teknik geçişlerin olmadığı yarışlar aslında yeni yeni yayılan trail runners ve ultramaraton koşucuları için yabancı olmayan kavramlar.

 

Bu mesafeler aslında trail koşulara yeni başlayan ve katılımın çok olması istenildiği için yapılıyor.Uzun mesafe koşucuları da böyle yarışlarda hızlı bir koşu yapmak için katılıyorlar.

Pazar günü sabah başlayacak yarışma Belgrad Ormanı Neşet Suyu mevkiinde yapılacaktı. Alana geldiğimde bu kadar yarışmacı olacağını tahmin etmiyordum fakat 200-300 kişi kadar katılımcı olduğunu düşünüyordum. Hızlıca kayıt ve chip tesliminden sonra hemen hazırlıklara başladım.Bu yarışta daha önce birkaç kez giydiğim The North Face Hypertrack ayakkabılarımı da test etmiş olacaktım.

 

Start yerinde tanıdıklarla konuşma sırasında bando gürültüsünde start verildi. Yarışma Neşet suyu parkurundan başlayıp ve 4 km civarından geyik çiftliğine doğru patikadan tırmanarak devam etti.

 

İlk tırmanışta antrenman eksikliğim hemen kendini gösterdi ve yürümeye başladım, %15 lik bir eğimden 300-400 mt kadar tırmandıktan sonra artık orman içinde çok güzel bir patikadan tek kişinin koşabileceği bir patikadan ilerledim.Burada biraz iniş vardı ve yokuşta geçildiğim bir kaç kişiyi de inişte geçtim.Patika sonrası artık kademeli olarak yükselen ve geniş orman içi yolundan geyik çiftliği tarafına doğru devam ettik.Bu yol daha önce gitmediğim ve bisikletle de dolaşılabilecek güzel bir rotaydı.13. km ye kadar orman içinde devam eden ve sonrasında Neşet suyu parkuruna bağlanan rotadan son 2 km yi de göl kenarından koşarak finişe 1.15 lik bir derece ile bitirdim.

 

Yarış sonrası dağıtılan t-shirtler pamuklu ve çok kullanışıydı. İkramlar ve çekilişin olması da kalabalığı sonuna kadar finiş bölgesinde tutmaya yetti. Çekilişe kalmakla iyi etmişim çünkü salomondan güzel bir polar kazandım 🙂

 

Bir Cevap Yazın

